مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21686 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

چگونه مي توانم داراي اراده اي قوي باشم
تقويت اراده امري است ممكن ولي نيازمند جديت و تلاش است. بسياري از افراد علاقه مند به تقويت اراده خويش مي باشند. اما در همين مسأله از خود سستي و بي ارادگي نشان مي دهند و پس از دست يابي به راه هاي تقويت اراده چند صباحي اقداماتي نموده و عقب نشيني مي كنند. آن گاه مي پندارند كه اين راه ها كافي نبوده و در جست و جوي راهي ديگر بر مي آيند در حالي كه اشكال اساسي در سستي ورزيدن خودشان مي باشد. اكنون توصيه اكيد ما بر شما اين است كه اگر جداً خواستار تقويت اراده خويش هستيد بر امور ذكر شده جديت به خرج داده و اندكي در به كار بستن آنها درنگ نورزيد: 1- همه روزه صبح حداقل بيست دقيقه ورزش كنيد. 2- از بي كاري، سرگرمي هاي سستي آور، پرخوابي و پرخوري جداً بپرهيزيد. 3- هفته اي يك يا دو روز ترجيحاً دوشنبه ها و پنجشنبه ها روزه بگيريد. 4- نماز شب را به پا داريد حتي اگر در وقت آن بيدار نشديد قضاي آن را به جا آوريد. 5- سحرگاهان يا صبح گاهان هرگاه كه بيدار شديد بي درنگ برخيزيد و از رختخواب بيرون رويد و چنانچه خواب آلودگي مزاحتمتان گردد از اتاق بيرون رفته و قدري نرمش كنيد تا خواب آلودگي از بين برود. 6- در هر كاري كه از نظر عقل و شرع انجامش را نيكو يافتيد جديت كنيد و هرگز نگذاريد سستي و وسوسه هاي شيطاني مزاحم شود. 7- هرگاه سستي و ضعف به شما روي آورد در برابر آن حالتي تهاجمي به خود گيريد و به سرعت در جهت مخالف آن عمل كنيد. 8- همواره از كارهاي سخت و دشوار استقبال نماييد. {Tدر رابطه با دوست يابي: T} شما بايستي قدري سخت گيري در انتخاب دوست را كنار بگذاريد. البته لازم نيست با همه صميمي باشيد؛ ولي اگر برخورد مناسب و شادي داشته باشيد و قدري از خود بيرون آييد، قطعاً دوستان زيادي پيدا خواهيد كرد. زبان خوش، روي خوش و تحمل و بردباري از شرطهاي يافتن دوست است. در مورد وضعيت دانشگاه، به نظر مي رسد شما قدري دچار بدبيني نسبت به همه چيز شده ايد. البته نه اين كه به درستي رفتار مي كنيد و آن گونه كه بايست عمل مي نماييد؛ ولي اصولاً اگر انتظار انسان از محيط بالا رفت، به دنبال آن سرخوردگي و يأس پديدار مي گردد. به هر حال همه انسان اند و معصوم نيستند، بنابراين نبايد منتظر رفتاري عاري از خطا در آنان بود. پس قدري انتظار خود را از محيط دانشگاه پايين بياوريد. آن گاه سعي كنيد به همه خوش بين باشيد و از رفتارها، تفسيري خوش بينانه و يا لااقل بي نظر داشته باشيد، در اين صورت محيط براي شما قابل تحمل خواهد بود. موضوع ديگر درباره رشته انتخابي شماست. روشن است كه وقتي در رشته مورد علاقه خود تحصيل نمي كنيد، مشكلات متعددي از نظر روحي براي شما پيش مي آيد - كه آمده است - اكنون بايد با در نظر گرفتن هدف مشخص و معيني براي ادامه كار در رشته مورد علاقه تان، به تكميل اين رشته پرداخته و آن گاه در زمينه اي كه علاقه مند هستيد به تحصيل و كار بپردازيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.